24 July 2013

Sekumpulan guru dipaksa makan dalam tandas?



Semua orang maklum kot pasai cerita panas konon pelajar India sebuah sekolah rendah dipaksa makan dalam tandas sebab takmau bagi pelajar muslim nampak depa makan.

Gambar kat atas ni pulak mungkin sesuai kalau aku kata kononnya sekumpulan guru sekolah tu dipaksa makan dalam tandas yang sama. Realitinya cerita sebenar tak macam tu, bagi yang terlepas pandang boleh baca kat sini.
posted from Bloggeroid

2 comments:

Mazwandi Mustaffa said...

Pe pe, selidik dulu bro. Ape cerite sebenar.

Penjelasan Guru Sekolah Tersebut yang diambil dari perbualan pada statusnya :

———————————

“susah nak explain.. sebab yg tersebarnya dah terlampau negatif… sbnarnya tempat tu dibuka bg menampung keperluan pelajar yg rmai dn untuk mengelakkan murid mkn di atas lantai dan di tepi2 jln sbb tak cukup kerusi meja wktu biasa…

itu inisiatif oleh ** sebelum bulan ramadhan lg.. dan sepnjag bulan ramadhn ni, disebabkan kntin tutup, jd murid2 non muslim atau muslim yg tak puasa dibenarkan makan di dalam bilik tu..

dan bilik tu ilah bilik perslinan yg tak digunapkai sbgai bilik persalinan pun.. tk de spe mndi or berak kat situ.. cum dah lengkap dgn sinki.. jd murid blh basuh tangn, n meja dibalut, bilik berhias jugak sbb nk jdkan betul2 bilik mkan..

ada dua bilik perslinan yg dibuat tempat mkn sbb dekat dgn kantin.. tu je.. kebetulan mungkin yg banyaknya mkan ms bulan puasa ni non muslim la.. walhal kalau hari biasa tak wujud racist langsung pun… anak cikgu pun mkan dlm bilik tu..

sbb skolah ni kecil.. tp murid rmai.. so harpnye, mungkin dapat lah tambah besar lg kantin i ke lps isu ni… huhu”

malam wira said...

Takat 300 murid tu tak besar mana..sekolah saya lebih ramai lg..penyelesaian boleh dibuat dengan memasang khemah atau payung. Nampak sangat semua guru membodek guru besar atau dipaksa oleh guru besar bila terbongkar. Kalau tak cukup tempat kenapa tak jadikan saja bilik makan guruguru disekolah ni di dalam bilik persalinan tersebut.